Mijn lijst met blogs

zondag 24 juli 2011

Dille, duizendknoop en dahlia's


En dan kom je thuis en is de moestuin ineens woest en weelderig geworden. We hebben een heerlijke vakantie in Zeeland gehad. Ietwat natter dan gehoopt maar het was fijn. Nog fijner was het om thuis te komen. Wat wonen we toch prettig en wat genieten we van ons leven hier.


De tuinbonen zijn bijna bovenaan de staak. Hopen dat we nog op tijd bonen kunnen oogsten.


Deze witte dahliabloem is enorm. Even mijn hand ernaast gehouden om een goed beeld te geven maar misschien is het toch beter te zien op onderstaande foto.


Echt groot!


Hoe lang zal de paarse melde worden? Ik had voor we weg gingen de top er uit gehaald in de hoop dat hij niet absurd lang zou worden en omwaaien. Dat is niet gebeurd maar ze (er zijn er meer) hingen wel wat scheef. Bij terugkomst snel wat bamboestokken ter steun bijgezet en ze gaan gewoon door met groeien. De heliantus begint ook te bloeien met gele bloemen (lemon queen). I ♥ yellow.


Ik word niet alleen blij van gele bloemen. De oranje goudsbloemen doen het ook goed. Gisteren heb ik met de meiden wel vier vaasje bloemen geplukt. Er gaat niets boven bloemen uit eigen tuin. Dille, duizendknoop en dahlia's, een erg mooie (en lekker allitererende) combinatie!


Zie hier het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten