Mijn lijst met blogs

dinsdag 7 juni 2011

Lang leve de regen



De afgelopen dagen hebben we eindelijk regen gekregen. En veel ook! Heel fijn want sommige planten stonden er treurig bij. Mijn olijf is op dit moment erg gelukkig. Afgelopen voorjaar was hij dood. Alle bladeren vielen eraf en er kwamen geen knoppen tevoorschijn. Met pijn in mijn hart heb ik toen de takken weggesnoeid en stond de olijf klaar om afgevoerd te worden. Groot was mijn vreugde toen ik op een dag toch wat groene uitstulpsels zag aan de stam. Waaaaat? Je leeft toch nog? En kijk 'm nu eens blij zijn. Hij heeft ook een logé trouwens. Er groeit een zinnia links achterin de kuip.


Rode papaver die bijna uit zijn velletje komt. Niet gezaaid dus waarschijnlijk geërfd van de vorige bewoners. Soms vind ik ze te wild. Qua kleur dan. Maar over het algemeen vind ik ze leuk. Ze kleuren in ieder geval fijn bij de roze prikneuzen.



Deze is al uit zijn vel. Mooi toch!


De goudsbloem van Koosje. Zelf gezaaid en geplant in haar moestuin. Hij trekt veel aandacht want zoveel bloeit er nog niet in onze moestuin. Dankzij de regen gaat het nu wel heel hard. De bonen en erwten zijn er en we hebben vandaag veel gezaaid in die lekkere, natte grond!


Alles geschoffeld. Bijna alles. Tussen de tomaten zie je een stuk witte aarde, daar komt de basilicum op. Op de voorgrond de dahlia's en zegekruid. Tijd om de buxus en de laatste geraniums (ooievaarsbek) te verplaatsen. Ze staan nu echt in de weg. Iemand behoefte aan een enorme buxus?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten