Mijn lijst met blogs

woensdag 10 juli 2013

Joehoe

Er gebeurt veel in de tuin en ik weet van gekkigheid soms niet waar ik moet kijken. De grote border in de achtertuin is geweldig. Het pad in het midden is volledig kwijt want de planten groeien hard maar ik baan mij -al bloemen oplichtend- een weg door de wildernis. Regelmatig sta ik er midden in en voel mij de koning te rijk.

Ik ben verliefd op de achillea 'Parkers variety'.

Ik krijg 'm niet heel goed op de foto. Maar hij trekt de aandacht! En is heel aaibaar.

Ook het wuivende gras achter de achillea trekt aandacht. Het zwaait en zwiept de hele dag.
  
Van de zijkant gezien. Daar staat roze malva en komt de scharnierplant langzaam in bloei (wit).

Hallo achillea. We zien je echt wel:)

Hemerocallis 'Citrina is geen citrina'


Kogeldistel

En al één bol in bloei.

Malva moschata rosea en salvia.

Ooievaarsbek en vrouwenmantel. Zo 'gewoon' maar ik blijf het een fantastische combinatie vinden. 

Mooi groen. Palmkool en zegekruid.

Zeeuws knoopje

Yeah baby. Een knalgele dahlia. Als ik mij niet vergis heet ze 'Sisa'.
 
Witte flox met knautia (zwaait ook de hele dag...)

En zijn zus. De roze flox. Gered uit mijn oude tuin in Amersfoort.

De brede klokjes (als in: de rode schoentjes).

Thalictrum (ruit) 'Anne'.

Maar Marike, hoe is het dan toch met je stokreus? Goed mensen. Heel goed. Ze is roze! 

De bevalling was zwaar,

maar het resultaat mag er zijn.

Het wachten meer dan waard!

De stokreus op 8 juli 2013


En zojuist, vers voor u genomen, op 10 juli 2013 om 12.10 uur.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten