Mijn lijst met blogs

dinsdag 26 maart 2013

Hoera

Vandaag ben ik jarig. Met stip op één op mijn verlanglijst: de zon. Over op je wenken bediend worden gesproken...Daar hadden de ieniemieplantjes op zolder ook wel behoefte aan!

De sugarsnaps doen ook mee tijdens het hieperdepiephoera zingen.




Ha! De pottomaten doen het ook weer:)

Bieslook opgekweekt uit zaad. Ik dacht, ik probeer het een keer. De moederplant buiten is al stukken groter dan haar kindertjes. Duidelijk een plant om te delen (= door de midden hakken en op andere plaats zetten). Gaat een stuk sneller dan zaaien. 

Juf Ria's bruine bonen.

Of zoals Mees zei: Juf Ria's bruine 'bomen'! Wat een groeikracht hebben die jongens vergeleken bij alle andere zaailingen. 
Sla

Een bakje vol slaplantjes dat dringend naar buiten moet. Bijna.

Mmm. Rechts groeit duidelijk beter dan links. Ik keer de plugplaat toch echt dagelijks. Heeft niets te maken met de hoeveelheid zon dus. Maar wat dan wel?

En na ernstig turen, blijkt er één wonderboom wakker te zijn geworden. Duurde dat vorig jaar ook zo lang? We zoeken het op. 

De paprika's beneden zijn al goed op gang. Warmte is het devies. Ze staan gewoon op de vensterbank boven de warme verwarming in de volle zon. 

Dat had ik beter ook meteen met de zolderzaailingen kunnen doen. In hun gezellige shoarmahuis zijn ze deze week naar beneden verhuisd. Met direct resultaat.

Kijk maar!

En deze bloem zit vandaag in mijn haar. Voor Simone. Want ik mis haar verschrikkelijk.
  
En haar gehaakte vlaggetjes heb ik ook beneden opgehangen. Until we'll meet again, my dear!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten