Mijn lijst met blogs

woensdag 20 juni 2012

Bingerden revisited

Het was fijn bij de internationale kwekerijdagen op landgoed Bingerden. Op vaderdag vertrokken Anika en ik zonder mannen en kinderen (goed geregeld) in de blauwe Lupo naar Angerlo.

 Het koetshuis met daarvoor de kraampjes gevuld met planten. Walhalla!

De bonte bende

Achillea filipendulina Parker's variety. Heb ik gekocht omdat ik de bonte bende plantenbak zo leuk vond en zo blij word van geel in de tuin. Niet alle tuinliefhebbers delen die liefde. Pech! 

 De oogst na een dagje Bingerden. Hemerocallis Citrina. Ook geel:)


En ik kocht een boom! Mijn eerste boom. Een cercis canadensis 'Forest Pansy'cercis canadensis 'Forest Pansy'. Mooi paarsgrijs blad en in het voorjaar bloeit hij met roze bloemen. Met wat kunst en vliegwerk pastte hij gelukkig in de Lupo.

Wij blij.

Bij thuiskomst alles in de bakfiets gezet. Een gedeelte van de planten staat inmiddels in de tuin. Zo dadelijk gaat de rest erin. Eerst moet ik een Salomonsoordeel gaan uitvoeren op de Penstemon digitalis 'Husker Red'.  Of toch niet Anika?

1 opmerking:

  1. Je zou er toch blij van worden. Jij blij = wij (bloglezers) = blij = dubbel blij. Daar zouden ze een nieuwe ijssmaak van moeten maken; iets met heel veel gekleurde spikkels en dan twee keer...

    BeantwoordenVerwijderen