Mijn lijst met blogs

dinsdag 20 maart 2012

Zaailingen op zolder

Het gaat zeer goed met de zaailingen op zolder. Ze kiemen goed en groeien hard. De vraag is of ik nog weet wat het is wanneer de knijper met naam niet op de foto staat...

 Ik gok: andijvie
Rectificatie: het zijn spruiten.

 
Voor en na.
Eerst nog met magnetronfolie. Die folie mag eraf zodra de zaden gekiemd zijn. Vooral het bijenvoer (phacelia) uit buurvrouw Hanny haar voortuintje (met toestemming zaad geoogst hoor) groeit als een gek. 
Wil je meer weten over bijenvoer lees dan meer informatie op http://www.waterwereld.nu/bijenvoer.php

Een bijenvoerbos

Spruiten. Zie hoe mooi ze uit hun velletje komen. Er is zo'n verscheidenheid aan zaad. Van ieniemieniezaadjes tot aan dikke, vette bonen. Deze spruitjes steken voorzichtig hun kopje boven de grond en rechts heeft er één zijn vel nog niet helemaal af kunnen schudden. Is nu wel gelukt hoor. Ze groeien goed. Nu maar hopen dat de kinderen deze 'kindvriendelijke' - dat stond op het zakje! - spruiten ook lekker vinden. Hun moestuinbedden zijn er klaar voor.

Het zijn precies de drie bedden in de zon.


Rode bietjes en siererwt. Of nee. Waarschijnlijk sugarsnaps. Die zijn namelijk familie van elkaar en lijken best wel op elkaar. Ik heb groente bij groente gezaaid dus het zijn sugarsnaps. Een heerlijke zoete boon. Zie: http://www.groentenenfruit.nl/veggipedia/sugar-snaps. Heb nu al zin om de recepten uit te proberen!

En als laatste: dahlia's uit zaad. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan. Ik ben heel benieuwd hoe snel ze in bloei komen en of ze kleurvast zijn. De knollen op zolder lopen al uit en daar word ik blij van. Heel blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten