Mijn lijst met blogs

zaterdag 13 augustus 2011

Aardappels en bonen!


Joehoe! De eerste echte oogst is binnen. Na al die sla (veldsla en rucola) werd het tijd voor wat anders. Hoe trots ben ik op mijn eigen 'nieuwe' aardappeloogst. Helaas regende het wel toen we gingen oogsten (dat klinkt zo stoer) maar dat mocht de pret niet drukken. Samen met vier hulpjes: Koos, Juul en twee vriendjes, ging het als een speer. Het wassen van de aardappels was een groot succes. Lekker legaal met modder kliederen. Heerlijk. 's Avonds een gedeelte van de oogst gegeten met bloemkool en een karbonade. Dat smaakte goed. Oja, de aardappel heet Mozart.



Deze sperziebonen oogstten we vanochtend. Samen met Koosje plukte ik een half bakje vol. Er moet nog een klein beetje bijgeplukt worden voor een vijfpersoonsmaaltje. Nu maar hopen dat de boontjes met dit weer een beetje doorgroeien...




Wel een beetje kaal in de moestuin nu. En ik heb niet echt zin om in de regen spinazie en groenbemesters te gaan zaaien. Laat de zon maar weer komen.



Gelukkig heeft de klokwinde (cobea scandens) geen last van de regen. De eerste bloem is open gegaan en dat ziet er altijd fantastisch uit. Op dag één is hij nog dicht en wit.

De tweede dag gaat de bloem open en kleurt lila.

Dan begrijp je meteen waar de naam klokwinde vandaan komt. De bloemen zijn echt enorm groot en zo veel
mooier dan een klimmende winde. De meeldraden zijn ook spectaculair.

Dag drie moet nog komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten