Mijn lijst met blogs

zaterdag 17 september 2011

Rode zonnehoed


De rode zonnehoed (echinacea purpurea) doet het! Twee weken terug ontdekte ik ineens één knop. Die volg ik uiteraard op de voet en was benieuwd of ie nog op tijd in bloei zou komen. Dankzij die lekkere, warme dagen is het helemaal goed gekomen. Nu maar hopen dat ie volgend jaar iets meer knoppen maakt.


 
Ondertussen heb ik een nieuwe border gemaakt. Nouja, border. Nieuw stukje tuin dan. Op de plek van de 'lathyrusmuur' (omgegooid als de muren van Jericho) heb ik mijn nieuwe planten gezet en een aantal planten verplaatst. Echt fijn zo'n tuin die vol staat met planten die ik kan hergebruiken. Sommigen verplaats ik in zijn geheel. Anderen deel ik in twee of meerdere stukken. Dat maakt het tuinieren een stuk leuker en goedkoper!



Ik kocht een pennisetum setaceum Rubrum (donkerbladige lampenpoetser) en een salvia Caradonna. De lampenpoetser plantte ik in zijn geheel en de Caradonna splitste ik in tweeën. Fijn detail: de plant kostte maar 2 euro. Daarbij plaatste ik bergenia (schoenlappersplant), margrieten (tweejarige plant die ik aan het begin van de zomer zaaide in de moestuin), pulmonaria (longkruid) en wat bieslook. Uiteraard hangen de uitgestoken of gedeelde planten er een beetje treurig bij maar daar zie je volgende week niks meer van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten